Nyheter

Dela dokument med externa parter

Nu är en ny funktionalitet lanserad i portalen som innebär att användare kan dela dokument med externa parter och välja hur länge filen ska vara tillgänglig. 

Tidigare har det endast varit möjligt att dela dokument med användare i portalen. När ett dokument delats så har det gått ut en länk till dokumentet via e-post till alla användare i kontot, som då behövt logga in i portalen för att komma åt det.

Nu kan användare i portalen välja vem eller vilka både interna och externa parter som dokumentet ska delas med och hur länge det ska vara tillgängligt för samtliga. Det går att välja mellan 60 minuter, 24 timmar, 7 dagar, 30 dagar eller obegränsad tid. Dokumentet kommer alltid vara tillgängligt för de som har åtkomst till portalen. Det är även möjligt att se delade dokument samt ta bort det manuellt innan tiden löper ut.

Det här underlättar kommunikationen och arbetsprocessen med externa parter så som förvaltare, revisorer och leverantörer.  

Vill ni veta mer om hur styrelseportalen med dess funktioner kan underlätta ert arbete, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer

10 fördelar med en styrelseportal

10 fördelar och anledningar till att just er styrelse bör gå över till att arbeta i en styrelseportal redan idag.

Styrelseportalen är användarvänlig och innehåller en rad smarta funktioner som underlättar styrelsearbetet avsevärt. Några av funktionerna är dokument och projektdelning, elektronisk signering, avtalsbevakning och styrelsekalender med koppling till iCal. 

  1. Optimal översikt av rapporter, protokoll, projekt och dokument
  2. Enkelt för nya medlemmar att komma in i styrelsearbetet
  3. Smidigt att arbeta med styrelsearbetet vart ni än befinner er
  4. Samlar allt styrelsearbete på ett ställe
  5. Underlättar arbetet kring GDPR
  6. Sparar tid då all dokumentation och kommunikation finns sparat på ett ställe
  7. Sparar miljö då pappers och pärmarbetet minskar avsevärt
  8. Enkelt att delge och föra dokumentation på mindre ärenden till större projekt
  9. Förbättrar kommunikationen avsevärt
  10. Smidigt att lämna över styrelsearbetet till ny styrelse

Med tre enkla steg så är er styrelse igång med arbetet i styrelseportalen!

  1. Beställ styrelseportalen och godkänn användarvillkoren här
  2. Inom 24h öppnas ett konto upp och styrelsen bjuds in till styrelseportalen via mail
  3. Reduca teamet laddar upp grundmaterialet och styrelsen kan påbörja det digitala arbetet

 

Läs mer om styrelseportalen här.

Om ni vill boka in en demo eller har några frågor, kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711

Läs mer

Ny funktion som automatiskt tar bort dokument efter 30 dagar!

Nu är en ny efterfrågad funktion lanserad i portalen som innebär att dokument kan tas bort automatiskt efter 30 dagar.

För att underlätta arbetet kring GDPR ytterligare så kan användare i portalen redan vid uppladdning välja om ett dokument ska tas bort. Det kan vara kreditupplysningar eller andra liknande dokument.

Det underlättar hanteringen av känslig dokumentation och bidrar till ett smidigare administrativt arbete för en styrelse, förvaltare, revisor och liknande.

Vid varje dokument i portalen finns nu en ikon av en klocka, när den klickas i så aktiveras automatisk borttagning av dokument och det innebär att dokumentet kommer att tas bort efter 30 dagar. Det går att avaktivera borttagningen och även att följa nedräkningen.

Vill ni veta mer om hur funktionen och portalen kan underlätta arbetet i er verksamhet, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer

Bostadsrättsmässan

Träffa oss på innovationstorget på Bostadsrättsmässan i Malmö och Göteborg.

Reduca teamet kommer att befinna sig på innovationstorget i Malmö den 5-6 oktober och i Göteborg den 22-23 november.

Vill ni som styrelse höra hur ni kan underlätta arbetet, samla allt på ett ställe, spara in både tid och kostnader? Kom då förbi oss på innovationstorget!

Ni kan hämta kostnadsfria biljetter genom att följa länkarna till respektive mässa nedanför:

Malmö https://malmo.bostadsrattsmassan.se

Göteborg https://goteborg.bostadsrattsmassan.se

P.s kom och utmana grannen eller Reduca teamet i pingis.

Läs mer om Bostadsrättsmässan här.

Läs mer om Reduca styrelseportal här.

Kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se för mer information.

Läs mer

Nu lanseras eSign i portalen med Scrive som partner!

Nu lanseras eSign i portalen tillsammans med Scrive som partner, det innebär att användare kan signera dokument elektroniskt direkt i portalen. Det är en användarvänlig funktion som skapar en hållbar och effektiv arbetsprocess.

Dokument så som protokoll, årsredovisningar, avtal, hyreskontrakt och mycket mer går att signera elektroniskt med både interna samt externa parter. De externa parterna behöver inte ha åtkomst till portalen utan får en inbjudan via mail att signera dokumentet, sedan kommer även en bekräftelse på det signerade dokumentet via mail till alla parter.

Funktionen är användarvänlig vilket innebär att det enkelt går att namnge signeringsprocessen, skriva ett meddelande till alla parter och bifoga det dokument som ska signeras. Sedan kan användare smidigt lägga till namn samt mailadress till signerande parter. Det signerade dokumentet har sedan ett verifikat som gör signeringen juridiskt bindande.

Här finner ni en användarfilm och om ni vill ha en djupare genomgång så går det att kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711.

Beställ Reduca styrelseportal med eSign här.

Läs mer om juridiken bakom funktionen.

Läs mer om vår partner Scrive.

 

Läs mer

Underlätta GDPR arbetet och effektivisera styrelsearbetet med styrelseportalen

Nu kan ni enkelt samla allt styrelsearbete på ett ställe och föra en GDPR förteckning direkt i styrelseportalen vilket underlättar arbetet avsevärt.

Att föra en GDPR förteckning i Styrelseportalen innebär att det är enkelt att uppdatera och det går snabbt att exportera ut samtliga uppgifter vid behov. Hela styrelsen kan på ett smidigt och säkert sätt komma åt samt uppdatera GDPR förteckningen vart de än befinner sig.

Det minskar risken för att personuppgifter försvinner vid byte av styrelse, flytt av tidigare styrelsemedlem eller lagring på flera ställen.

I styrelseportalen finns ytterligare en rad med smarta funktioner som även de underlättar både GDPR arbetet och styrelsearbetet. Boka demo idag för en djupare genomgång! Kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711.

Läs mer på www.reduca.se

Läs mer om GDPR på Datainspektionen.

 

Läs mer

Nytt år, nya funktioner!

Det nya året startades upp med lansering av ny design på Reducas föreningshemsidor och nya uppdateringar i styrelseportalen.

Den största uppdateringen i styrelseportalen är kommentarer som idag finns under projekt och avtal. Kunder kan nu använda kommentarer som en tidslinje i ett projekt och i en upphandling.

När en kommentar publiceras så syns datum, tid, text och användare. Den funktionaliteten underlättar processen i ett projekt och en upphandling samt ger bra historik och översikt till nästkommande styrelser.

– Under 2018 så kommer fokuset främst att vara på utveckling. Den nya utvecklingen vill vi ska förenkla mötesprocessen och kommunikationen i styrelser samt ut mot medlemmar, säger Christian Murray.

Kunder som har föreningshemsida har nu fått en ny modern design med bättre användarvänlighet. Fler uppdateringar är på väg och näst på tur är en bokningskalender som snart är redo för lansering.

Här kan ni se en demo av hur en föreningshemsida kan se ut!

Har ni frågor eller funderingar så hör gärna av er till oss på info@reduca.se eller 0123-711 711.

Läs mer

Koppla styrelsekalendern till din smartphone

Reduca styrelsekalender går nu att koppla till smartphones och andra enheter med kalendrar som stödjer iCalendar-formatet t ex Google-kalender. Det kan underlätta planeringen, ge en bättre översikt och förenkla varje styrelsemedlems arbete. Informationen som importeras är aktivitetsnamn, datum, tid och anteckningar.

Reduca styrelsekalender innehåller sedan tidigare andra bra funktionaliteter som koppling till avtalsbevakningen och påminnelse via sms och e-post innan en aktivitet infaller. Det går även att välja färg, lägga in en beskrivning, lägga till start och slutdatum på en aktivitet samt göra den synlig för medlemmar  och andra intressenter på hemsidan.

Om ni är intresserade av att höra mer om vad styrelsekalendern och andra funktioner i portalen kan göra för er styrelse så kontakta oss för en demovisning på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Vill ni prova styrelseportalen för att se om det är något för er? Klicka här!

Läs mer

Bli en digital styrelse snabbt och enkelt!

Det ska vara smidigt att gå från papper och pärmar till att bli en digital styrelse. Genom att arbeta digitalt så sparar styrelsen in både tid och pengar samt underlättar kommunikationen med medlemmar och andra intressenter.

Reduca underlättar processen genom att överföra material i pappersform till digitalform. Det innebär att material hämtas upp, skannas in, sorteras, avtal ses över och omförhandlas. Barriären att gå från pappersarbete till digitalt arbete sänks avsevärt.

Om ni har några frågor eller vill boka en demovisning, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer

Utskick med mer innehåll!

Få ut information enkelt och effektivt till medlemmar och andra intressenter med styrelseportalens modul Utskick. Vart ni än befinner er så kan ni nå medlemmar med viktig information via både e-post och sms. Funktionen underlättar kommunikationen inom en styrelse, förening och företag.

Nu är även modulen Utskick utökad med ytterligare funktioner som gör det enklare att nå ut med mer information på ett effektivare sätt. Som kund hos Reduca kan ni nu bifoga filer i utskicksfunktionen i olika format så som pdf, word, excel och jpg med mera. Det innebär att ni kan nå ut till medlemmar och andra intressenter med nyhetsbrev, blanketter och andra viktiga dokument. Ni som användare i styrelseportalen kan även vara med i en svarsgrupp och på så sätt alltid vara delaktig i kommunikationen.

Om er styrelse är intresserad av att höra mer om hur Reducas Styrelseportal kan underlätta ert arbete, så är ni välkomna att boka ett möte samt demo genom att kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer om styrelseportalen här!

Läs mer
info@reduca.se
0123 - 711 711