Nyheter

Sänk kostnaderna med Styrelseportalens Avtalsbevakning

I styrelseportalen är det enkelt att samla alla avtal, få en bra översikt och förbättra organisationens ekonomi med funktionen Avtal som skickar ut automatiska påminnelser via e-post och sms när det är dags för omförhandling.

Med avtalsbevakningen missar ni aldrig att omförhandla till bättre villkor, höja till marknadsanpassade lokalhyror eller säga upp bristande leverantörer. 

Det är smidigt att lägga in organisationens alla avtal med Styrelseportalens avtalsmallar som anpassar sig efter kategorier. Drag and drop gör det enkelt för styrelsen att enkelt dra in tillhörande dokument från skrivbordet direkt in i portalens Avtalsfunktion.

Styrelsen kan enkelt hålla koll på kostnader, få en bra översikt på leverantörer och gör det enkelt för nya styrelsemedlemmar att komma in i styrelsearbetet. 

Boka kostnadsfri demo här!

Vill ni veta mer om hur Avtalsbevakningen och andra funktioner i Styrelseportalen kan underlätta ert styrelsearbete, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se.

 

 

Läs mer

Reduca i samarbete med Restate

Reduca har inlett ett samarbete med Restate som innebär att Reduca tillhandahåller webb och Styrelseportal för Restates ombildningar.

Webb underlättar kommunikationen mellan ombildare, medlemmar och mäklare då all information och dokument är samlat på ett ställe.

Styrelseportalen gör det möjligt för ombildare och styrelsemedlemmar att få en bra översikt över ombildningen, dela och signera dokument, planera med kalendern, skicka både interna och externa meddelanden.

Läs mer om Restate här.

Läs mer om Styrelseportalen här.

Har ni frågor eller funderingar angående samarbeten, kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711

Läs mer

Nyhet i Styrelseportalen, interna och externa Meddelanden!

Den nya funktionen Meddelanden är nu lanserad i portalen vilket innebär att styrelsen kan kommunicera smidigt både internt och även med externa parter utan åtkomst till portalen.

Meddelanden innehåller två flikar, en för Intern kommunikation och en för Extern. Fliken Intern gör det möjligt för styrelsen att kommunicera smidigt internt genom att skapa nya trådar och lägga till en, flera eller samtliga användare i portalen för att sedan skicka obegränsat antal meddelanden.

Fliken Extern gör det enkelt för styrelsen att kommunicera ut mot externa parter via både e-post och sms med möjlighet att bifoga filer.

Meddelanden underlättar kommunikationen i organisationer avsevärt och bidrar till en bättre struktur. Dessutom samlar styrelsen allt styrelsearbete på ett ställe, slipper en massa mailslingor och får en digital samt lättöverskådlig historik. 

Vill ni veta mer om hur Meddelanden och andra funktioner i Styrelseportalen kan underlätta ert styrelsearbete, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se.

Läs mer om styrelseportalen här.

Läs mer

Reduca i samarbete med Skandia Fastigheter

Reduca har inlett ett samarbete med Skandia Fastigheter som innebär att Reduca tillhandahåller webb och Styrelseportal för Skandia Fastigheters nyproducerade bostadsrätter.

Det första projektet är Brf Fabriksparken 1 som redan ligger live med sin webb där medlemmar och andra intressenter kan se information och ladda ner dokument, https://fabriksparken1.se.

Styrelsemedlemmar har även åtkomst till Styrelseportalen där de kan lagra, dela och signera dokument, planera med styrelsekalendern, få digital historik över möten, hantera projekt, göra snabba utskick och mycket mer.

Läs mer om styrelseportalen här.

Har ni frågor eller funderingar angående samarbeten, kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711.

Läs mer

Idag använder 720 organisationer styrelseportalen!

I dagsläget använder 720 organisationer Styrelseportalen, vilket underlättar och effektiviserar styrelsearbetet.

I styrelseportalen går det enkelt att dela och signera dokument, lägga avtal under bevakning, dela projekt, göra snabba utskick, skapa digital historik av möten och ha koll på viktiga datum i styrelsekalendern.

Så här säger en av våra kunder:

"Reduca har underlättat vårt styrelsearbete avsevärt, framförallt när det kommer till avtalshantering, dokumentation och kommunikation med våra medlemmar."

- Ulla Flacke, Ordförande Brf Knoppen 3

Se fler referenser här.

Läs mer om styrelseportalen här.

Ni kan smidigt komma igång redan idag med Styrelseportalen genom att kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

 

 

Läs mer

Nytt tillskott!

Nytt tillskott till Reduca teamet!

Nu har Reduca teamet förstärkts ytterligare med en fullstack utvecklare som ska vidareutveckla molnlösningarna och skapa nya funktionaliteter samt förbättra användarupplevelsen för våra kunder.

Vår nya fullstack utvecklare är Sasa Lekic som precis gjort klart sin kandidat inom ICT på KTH i Stockholm.

Vi är tacksamma över vårt nya tillskott och ser fram emot att utveckla nya spännande lösningar till våra kunder.

Vill ni veta mer om våra molnlösningar, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

 

 

Läs mer

Bjud enkelt in nya styrelsemedlemmar till portalen

Med tre enkla steg har nya styrelsemedlemmar åtkomst till styrelsearbetet i styrelseportalen vart de än befinner sig.

  • Logga in i styrelseportalen
  • Navigera till fliken "Vår organisation" under ditt namn i menyn till vänster
  • Tryck på knappen "Bjud in användare" och fyll i namn, e-postadress och valfritt meddelande för att sedan trycka på "Skicka"

Nu har den nya styrelsemedlemmen fått inloggningsuppgifter på den e-postadressen som fyllts i och kan enkelt logga in. Vi rekommenderar att nya användare byter lösenord och lägger till telefonnummer samt kopplar på tvåfaktorsinloggning.

Styrelseportalen gör det möjligt för styrelsen att samla allt arbete på ett ställe och kan nås av samtliga styrelsemedlemmar vart de än befinner sig. Det underlättar både kommunikationen och arbetsprocessen.

Styrelseportalen har en rad smarta funktioner så som avtalsbevakning, dokumentdelning, projektdelning och elektronisk signering.

Vill ni ha en djupare genomgång på hur ni kommer igång med styrelseportalen, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

 

Läs mer

Tvåfaktorsinloggning

Nu är tvåfaktorsinloggning lanserad i portalen.

Tvåfaktorsinloggning, även kallad tvåfaktorautentisering (2FA), är ett sätt att bekräfta användarens identitet genom att använda en kombination av två olika komponenter.

Dessa två komponenter bygger på ett lösenord och en engångskod som genereras till mobiltelefonen som är kopplad till kontot. 

Tvåfaktorsinloggning bidrar till större visshet om att användaren har auktoriserad tillgång till portalen. 

Reduca rekommenderar alla användare i portalen att aktivera tvåfaktorsinloggning. Användare kan enkelt aktivera tvåfaktorsinloggning inne på "Min profil" i menyn till vänster i portalen.

Vill ni veta mer om tvåfaktorsinloggning och hur ni aktiverar den, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

 

Läs mer

Servrar i Sverige

Nu har vi flyttat våra servrar till Sverige vilket innebär bättre användarupplevelse, högre driftsäkerhet och bidrar till en mer hållbar framtid då ca 53 % av energin kommer från förnyelsebara källor i Sverige.

Användarupplevelsen förbättras genom att hastigheten ökar vilket innebär snabbare svarstider och kortare nedladdningstider i portalen. Eftersom att servrarna befinner sig lokalt så kommer nedtiden dessutom att vara minimal.

Servrarna hanteras av en marknadsledande aktör som använder sig utav säkerhetsvakter, brandskydd och andra viktiga åtgärder för att leverera servrar med hög säkerhet.

Vill ni veta mer om styrelseportalen och dess säkerhet, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer

Dela dokument med externa parter

Nu är en ny funktionalitet lanserad i portalen som innebär att användare kan dela dokument med externa parter och välja hur länge filen ska vara tillgänglig. 

Tidigare har det endast varit möjligt att dela dokument med användare i portalen. När ett dokument delats så har det gått ut en länk till dokumentet via e-post till alla användare i kontot, som då behövt logga in i portalen för att komma åt det.

Nu kan användare i portalen välja vem eller vilka både interna och externa parter som dokumentet ska delas med och hur länge det ska vara tillgängligt för samtliga. Det går att välja mellan 60 minuter, 24 timmar, 7 dagar, 30 dagar eller obegränsad tid. Dokumentet kommer alltid vara tillgängligt för de som har åtkomst till portalen. Det är även möjligt att se delade dokument samt ta bort det manuellt innan tiden löper ut.

Det här underlättar kommunikationen och arbetsprocessen med externa parter så som förvaltare, revisorer och leverantörer.  

Vill ni veta mer om hur styrelseportalen med dess funktioner kan underlätta ert arbete, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer

10 fördelar med en styrelseportal

10 fördelar och anledningar till att just er styrelse bör gå över till att arbeta i en styrelseportal redan idag.

Styrelseportalen är användarvänlig och innehåller en rad smarta funktioner som underlättar styrelsearbetet avsevärt. Några av funktionerna är dokument och projektdelning, elektronisk signering, avtalsbevakning och styrelsekalender med koppling till iCal. 

  1. Optimal översikt av rapporter, protokoll, projekt och dokument
  2. Enkelt för nya medlemmar att komma in i styrelsearbetet
  3. Smidigt att arbeta med styrelsearbetet vart ni än befinner er
  4. Samlar allt styrelsearbete på ett ställe
  5. Underlättar arbetet kring GDPR
  6. Sparar tid då all dokumentation och kommunikation finns sparat på ett ställe
  7. Sparar miljö då pappers och pärmarbetet minskar avsevärt
  8. Enkelt att delge och föra dokumentation på mindre ärenden till större projekt
  9. Förbättrar kommunikationen avsevärt
  10. Smidigt att lämna över styrelsearbetet till ny styrelse

Med tre enkla steg så är er styrelse igång med arbetet i styrelseportalen!

  1. Beställ styrelseportalen och godkänn användarvillkoren här
  2. Inom 24h öppnas ett konto upp och styrelsen bjuds in till styrelseportalen via mail
  3. Reduca teamet laddar upp grundmaterialet och styrelsen kan påbörja det digitala arbetet

 

Läs mer om styrelseportalen här.

Om ni vill boka in en demo eller har några frågor, kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711

Läs mer

Ny funktion som automatiskt tar bort dokument efter 30 dagar!

Nu är en ny efterfrågad funktion lanserad i portalen som innebär att dokument kan tas bort automatiskt efter 30 dagar.

För att underlätta arbetet kring GDPR ytterligare så kan användare i portalen redan vid uppladdning välja om ett dokument ska tas bort. Det kan vara kreditupplysningar eller andra liknande dokument.

Det underlättar hanteringen av känslig dokumentation och bidrar till ett smidigare administrativt arbete för en styrelse, förvaltare, revisor och liknande.

Vid varje dokument i portalen finns nu en ikon av en klocka, när den klickas i så aktiveras automatisk borttagning av dokument och det innebär att dokumentet kommer att tas bort efter 30 dagar. Det går att avaktivera borttagningen och även att följa nedräkningen.

Vill ni veta mer om hur funktionen och portalen kan underlätta arbetet i er verksamhet, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer

Bostadsrättsmässan

Träffa oss på innovationstorget på Bostadsrättsmässan i Malmö och Göteborg.

Reduca teamet kommer att befinna sig på innovationstorget i Malmö den 5-6 oktober och i Göteborg den 22-23 november.

Vill ni som styrelse höra hur ni kan underlätta arbetet, samla allt på ett ställe, spara in både tid och kostnader? Kom då förbi oss på innovationstorget!

Ni kan hämta kostnadsfria biljetter genom att följa länkarna till respektive mässa nedanför:

Malmö https://malmo.bostadsrattsmassan.se

Göteborg https://goteborg.bostadsrattsmassan.se

P.s kom och utmana grannen eller Reduca teamet i pingis.

Läs mer om Bostadsrättsmässan här.

Läs mer om Reduca styrelseportal här.

Kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se för mer information.

Läs mer

Nu lanseras eSign i portalen med Scrive som partner!

Nu lanseras eSign i portalen tillsammans med Scrive som partner, det innebär att användare kan signera dokument elektroniskt direkt i portalen. Det är en användarvänlig funktion som skapar en hållbar och effektiv arbetsprocess.

Dokument så som protokoll, årsredovisningar, avtal, hyreskontrakt och mycket mer går att signera elektroniskt med både interna samt externa parter. De externa parterna behöver inte ha åtkomst till portalen utan får en inbjudan via mail att signera dokumentet, sedan kommer även en bekräftelse på det signerade dokumentet via mail till alla parter.

Funktionen är användarvänlig vilket innebär att det enkelt går att namnge signeringsprocessen, skriva ett meddelande till alla parter och bifoga det dokument som ska signeras. Sedan kan användare smidigt lägga till namn samt mailadress till signerande parter. Det signerade dokumentet har sedan ett verifikat som gör signeringen juridiskt bindande.

Här finner ni en användarfilm och om ni vill ha en djupare genomgång så går det att kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711.

Beställ Reduca styrelseportal med eSign här.

Läs mer om juridiken bakom funktionen.

Läs mer om vår partner Scrive.

 

Läs mer

Underlätta GDPR arbetet och effektivisera styrelsearbetet med styrelseportalen

Nu kan ni enkelt samla allt styrelsearbete på ett ställe och föra en GDPR förteckning direkt i styrelseportalen vilket underlättar arbetet avsevärt.

Att föra en GDPR förteckning i Styrelseportalen innebär att det är enkelt att uppdatera och det går snabbt att exportera ut samtliga uppgifter vid behov. Hela styrelsen kan på ett smidigt och säkert sätt komma åt samt uppdatera GDPR förteckningen vart de än befinner sig.

Det minskar risken för att personuppgifter försvinner vid byte av styrelse, flytt av tidigare styrelsemedlem eller lagring på flera ställen.

I styrelseportalen finns ytterligare en rad med smarta funktioner som även de underlättar både GDPR arbetet och styrelsearbetet. Boka demo idag för en djupare genomgång! Kontakta oss på info@reduca.se eller 0123-711 711.

Läs mer på www.reduca.se

Läs mer om GDPR på Datainspektionen.

 

Läs mer

Nytt år, nya funktioner!

Det nya året startades upp med lansering av ny design på Reducas föreningshemsidor och nya uppdateringar i styrelseportalen.

Den största uppdateringen i styrelseportalen är kommentarer som idag finns under projekt och avtal. Kunder kan nu använda kommentarer som en tidslinje i ett projekt och i en upphandling.

När en kommentar publiceras så syns datum, tid, text och användare. Den funktionaliteten underlättar processen i ett projekt och en upphandling samt ger bra historik och översikt till nästkommande styrelser.

– Under 2018 så kommer fokuset främst att vara på utveckling. Den nya utvecklingen vill vi ska förenkla mötesprocessen och kommunikationen i styrelser samt ut mot medlemmar, säger Christian Murray.

Kunder som har föreningshemsida har nu fått en ny modern design med bättre användarvänlighet. Fler uppdateringar är på väg och näst på tur är en bokningskalender som snart är redo för lansering.

Här kan ni se en demo av hur en föreningshemsida kan se ut!

Har ni frågor eller funderingar så hör gärna av er till oss på info@reduca.se eller 0123-711 711.

Läs mer

Koppla styrelsekalendern till din smartphone

Reduca styrelsekalender går nu att koppla till smartphones och andra enheter med kalendrar som stödjer iCalendar-formatet t ex Google-kalender. Det kan underlätta planeringen, ge en bättre översikt och förenkla varje styrelsemedlems arbete. Informationen som importeras är aktivitetsnamn, datum, tid och anteckningar.

Reduca styrelsekalender innehåller sedan tidigare andra bra funktionaliteter som koppling till avtalsbevakningen och påminnelse via sms och e-post innan en aktivitet infaller. Det går även att välja färg, lägga in en beskrivning, lägga till start och slutdatum på en aktivitet samt göra den synlig för medlemmar  och andra intressenter på hemsidan.

Om ni är intresserade av att höra mer om vad styrelsekalendern och andra funktioner i portalen kan göra för er styrelse så kontakta oss för en demovisning på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Vill ni prova styrelseportalen för att se om det är något för er? Klicka här!

Läs mer

Bli en digital styrelse snabbt och enkelt!

Det ska vara smidigt att gå från papper och pärmar till att bli en digital styrelse. Genom att arbeta digitalt så sparar styrelsen in både tid och pengar samt underlättar kommunikationen med medlemmar och andra intressenter.

Reduca underlättar processen genom att överföra material i pappersform till digitalform. Det innebär att material hämtas upp, skannas in, sorteras, avtal ses över och omförhandlas. Barriären att gå från pappersarbete till digitalt arbete sänks avsevärt.

Om ni har några frågor eller vill boka en demovisning, kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer

Utskick med mer innehåll!

Få ut information enkelt och effektivt till medlemmar och andra intressenter med styrelseportalens modul Utskick. Vart ni än befinner er så kan ni nå medlemmar med viktig information via både e-post och sms. Funktionen underlättar kommunikationen inom en styrelse, förening och företag.

Nu är även modulen Utskick utökad med ytterligare funktioner som gör det enklare att nå ut med mer information på ett effektivare sätt. Som kund hos Reduca kan ni nu bifoga filer i utskicksfunktionen i olika format så som pdf, word, excel och jpg med mera. Det innebär att ni kan nå ut till medlemmar och andra intressenter med nyhetsbrev, blanketter och andra viktiga dokument. Ni som användare i styrelseportalen kan även vara med i en svarsgrupp och på så sätt alltid vara delaktig i kommunikationen.

Om er styrelse är intresserad av att höra mer om hur Reducas Styrelseportal kan underlätta ert arbete, så är ni välkomna att boka ett möte samt demo genom att kontakta oss på 0123-711 711 eller info@reduca.se

Läs mer om styrelseportalen här!

Läs mer
info@reduca.se
0123 - 711 711