Tips för att enkelt komma igång!

Inbjuden

Om du har fått ett mail med inbjudan till styrelseportalen så följ instruktionerna och använd inloggningsuppgifterna i mailet, användarnamnet är alltid den mailadressen du fått inbjudan till. När du väl loggat in så kan du aktivera Mobilt BankID, byta lösenord eller koppla på tvåfaktorsinloggning under "Min profil" i menyn till vänster under ert namn.

Bjud in

För att bjuda in nya användare till portalen gå in på "Vår organisation" i menyn till vänster under ert namn och klicka på den gröna knappen till höger "Bjud in användare". Skriv sedan in den nya användarens namn och mailadress samt valfritt meddelande. Det går även att ta bort användare där genom att markera användaren, navigera till höger och trycka på den röda knappen "Ta bort".

Aktivera notiser

Inne på "Min profil" så kan notiser via e-post och sms aktiveras. Det innebär att påminnelser skickas ut när avtal bör omförhandlas och när aktiviteter infaller samt inför deadlines i projekt. Det går att välja att få påminnelser via både e-post eller sms samt en utav dem eller ingen alls.

Logga in

Logga in smidigt med Mobilt BankID, tvåfaktorsinloggning eller användarnamn och lösenord. Du kopplar enkelt på Mobilt BankID genom att fylla i ditt personnummer inne på "Min Profil" i menyn till vänster under ert namn, där går det även bra att byta lösenord och koppla på tvåfaktorsinloggning.

E-signering

Signera dokument smidigt utan Mobilt BankID direkt i portalen genom att välja en PDF från portalen eller datorn. Lägg till namn och e-postadress på signerande parter. Skriv in namn på signeringsprocessen och lägg till valfritt meddelande för att sedan trycka på starta signering. Efter det får samtliga parter ett mail där det bara är att följa instruktionerna. Det går enkelt att skicka ut påminnelser och följa hela signeringsprocessen. När dokumentet är signerat av samtliga parter återfinns dokumentet med ett certifikat i portalen och samtliga parter får det signerade dokumentet på mail.

Dokument

Skapa enkelt en mappstruktur som passar er organisation med valfritt antal undermappar. Drag and drop fungerar både i dokumentträdet och från det egna skrivbordet. Dra smidigt in en eller flera filer. Dela dokument med både interna och externa parter. Det går även att lösenordsskydda mappar och dokument samt aktivera automatiskt borttagning av dokument. Ni kan också ta ut samtliga mappar och dokument i en zip-fil.

 

info@reduca.se
0123 - 711 711